Glad gladare gladast....

Solen skiner och bjuder oss på ett helt fantastiskt höstväder.
idag for vi till Kåge för att vara lite behjälpliga med ditten och datten. Anton var stolt över en tappad framtand och Kerstin satt på rosa kudden och lade Fifi pussel.
Anna släpade ut Malte i Kågeskogarna för att lära sig hitta ätliga svampar, och det var givande må jag säga. Anna hittade massor med Rödgul trumpetsavmp....kanske nybörjartur!!!! Men nu är hon ägare till mycket mer av den sorten än vi....men vi har mera Trattisar...än så länge!



Glad glugg....



Mysig pusselstund....



Lycklig svampplockare....

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Lyckans. Det har blivit för mycket annat, har inte orkat mig ut i kantarellskogen än. Men de lär ju inte gå nån väg med bara en fot.

2009-09-16 @ 09:36:16
Postat av: inger

Va..??? är det inte tummar du har brist på????

2009-09-16 @ 10:42:18
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Inger

...eller var det svamparnas fötter du menade???Inte dina??? Är du intakt eller i otakt????

2009-09-16 @ 10:43:54
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Ha ha, det var svampens fot jag menade. Inte mer otakt än vanligt, lite " utgången" kanske. Allt ska göras med måtta, du vet. Blöta myrar är inte bra i längden, de ska gås på tvären.....

2009-09-16 @ 11:42:02
Postat av: A-M

Vilken rolig pysselmatta.

Du, den där svampkorgen började jag dreggla åt, rödgul trumpet är min favorit.

2009-09-16 @ 16:31:35
Postat av: inger

A-M det är bara att du kommer....då får du lägga golvpussel och plocka svamp....

2009-09-16 @ 18:28:44
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0