Vintertid....

Idag är det dags för den där onödiga klockändringen igen....Jag har ju ventilerat min åsikt tidigare här på bloggen och min uppfattning har inte förändrats! Skippa eländet, tiden är i alla fall konstant!!!!
Hur som haver så var det idag hög tid att sätta igång att mata våra vänner småfåglarna. Undrar hur många kilo solrosfrön dom ska mumsa i sig i vinter? Jag tror att det blev fyra säckar av varierande viktklass under fjolvintern.
Men det är det värt, vi trivs att se på småfåglarna som väljer vår uteservering.


Uteserveringen på plats, kanske svår att se, men den hänger i en av våra gårdsbjörkar, som vi planterade för ett trettiotal år sedan.


Ni får också en bonusbild idag.....
En landkrabba med bäveranlag.....

Kommentarer
Postat av: vivi-ann

Tänk om man vore en pippi ändå (inte bara hade pippi) då skulle jag valt er restaurang för ni lagar ju så fantastiskt gott käk. Krama om bävern han är för söt!



kram vivi-ann

2009-10-25 @ 11:51:59
Postat av: vivi-ann

Det blev ju fel. Krama om landkrabban ska det vara och han är lika stilig.



kram

2009-10-25 @ 11:53:28
Postat av: inger

Ja den här landkrabban är ett stiligt exemplar....men en fin stamtavla!

2009-10-25 @ 16:45:20
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

Finns bävrar hos föräldrarna också. Vill nog inte bli biten av en sån:)

2009-10-25 @ 20:02:41
Postat av: inger

Nä bäverbiten vill man inte bli....

2009-10-26 @ 10:05:11
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0