Ont-i-ryggen-blommor....

Som vi har njutit av dessa vackra pelargoner denna sommar. Dom har stått där på stugverandan och välkommnat både oss och våra gäster under hela sommaren. Blommorna har bara blivit fler och fler. När vi flyttade hem så fick dom fortsätta att visa sin prakt på brotrappan.
Men nu har frosten börjat härja på nätterna så vi kånkar in dom tunga krukorna varje kväll och flyttar ut dom på morgonkvisten....ja nu fattar ni.
Det är tungt för en klen rygg....Tur att vi har en stark "butler" som rycker in ibland!
Och dom blommar ju så vackert.....
Ett tag till kämpar vi väl, men snart ska dom in till vintervila och övervintring i torkrummet.




Nattförvaring på hallgolvet.....

Kommentarer
Postat av: vee

Vilka underbara pelargoner! Jag har en randig variant i en ampel som jag tar med in på kvällen. De andra får bli kompost...

2009-10-02 @ 12:49:05
Postat av: Inger

jag har också några andra arter som bott i mindre krukor och får stå på en fönsterbräda, ett tag till.... men i år ska jag försöka övervintra ALLA pelargoner....vi får se om jag klarar det!

2009-10-02 @ 16:56:18
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: barbro

Det var verkligen frodiga pelargoner...mina är inte riktgt i den klassen,,,de har liksom fått sköta sig mycket själva, kanske ska pröva övervintra dem, om de nu överlevt nattens frost.

2009-10-02 @ 17:25:39
Postat av: Cici Lindgren

För drygt 9 år sedan köpte jag 10 röda pelargoner för att göra det lite mysigt i Holgers då min syster med familj skulle bo där. Nu har dom blivit många fler och pryder trapp och uteplats hela sommaren. Resten av året får dom vila i Holgers svala rum och vattnas högst en gång i månaden. Tacksamma växter.

2009-10-02 @ 19:34:46
Postat av: inger

jag är absolut inte någon expert på pelargoner, eller några växter över huvud taget, men i år ska jag försöka att övervintra dom.

Pelargoner har ju liksom fått lite högre status dom senaste åren..å lite "inne" vill man ju vara...

2009-10-02 @ 23:05:01
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0