Mormorsrutor.....

Inte visste jag att det var den allmänna benämningen på dessa virkade lappar!
Jag trodde att det var mor Inga-Lisas eget påhitt på sitt knep och knåp för att ta till vara garnrester. Otaliga är de filtar som hon virkade i tid och otid. En enda har jag kvar som minne.
När jag nu blev sängliggande letade jag fram några garnnystan och en virkkrok och satte igång.
Medan värken värkade så virkade jag.
Tjugotvå rutor blev det.
Hälften av dom blev sedan hopvirkade till en halsduk.....
Mormorsrutor är i ropet igen och snart ska jag virka en kjol.... en lika snygg som Åsa har!

Hoppas bara att jag slipper värken....

Resultat av en verksamhet.....

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Ja du Inger, är imponerad av din verkamhet trots värksamhet. En annan blir som förlamad ibland och tänker mest på sånt som skulle vara gjort, listan är lång, och blir allt längre ju tätare mellan värkarna....

2009-10-27 @ 14:00:42
Postat av: Inger

Ack, ack olika falla ödets lotter som sagt... jag har turen att värken bara är i rygg och ben... Armarna är vid god vigör....Än så länge!

2009-10-27 @ 14:14:56
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Anna Se

Jag skulle gärna ha en sån halsduk!

Sen vill jag ha en virkkurs, skulle vara roligt om man kunde lära barnen, ifall det inte är så svårt!

2009-10-27 @ 15:36:38
Postat av: Anonym

Klart du ska få en halsduk...och en virkkurs. Lätt som en plätt!

2009-10-27 @ 17:55:17
Postat av: Vivi-Ann

HerreGudMänniska! Nog får väl också du vara sjuk och vila någon gång. Men å andra sidan så så går väl värkarna över snabbare om man har något roligt att göra. Lycka till med produktionen!! Må väl!



Kram Vivi-Ann

2009-10-28 @ 16:18:23
Postat av: Ninna

Så ordvitsig du är, Imse!



Hoppas du snart mår bättre.

2009-10-29 @ 18:16:17
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Inger

...så verkar det....

2009-10-30 @ 07:48:50
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0