Hjärnkoll....

Måste erkänna att jag är en person som helst vill ha lite koll på läget. Nu lyckas det inte alltid men i alla fall.
I går ringde syster Berit från röntgen och erbjöd mig en återbudstid som jag genast tackade ja till.
Min hjärna skulle magnetröntgas!
Känns ju si så där....alltså ska man bli glad om dom inget hittar eller....????
Mina söner har haft väldigt skojiga kommenterer som jag bara vägrar att återge, men som mamma har jag mycket makt.... dom ska få igen var så säkra!
En positiv sak var att jag på grund av anspelningarna kom ihåg att det var dax att laga till ärtsoppa, varvid vi handlade både ärtor och en bit rimmad fläsk....hmmm man kanske ska bjuda sönerna????

Har ingen bild på hjärnan, men vem vet, den kanske ser ut som den gamla gårdsbjörken, med förgreningar både hit och dit. eller så har jag bara en stam.....

Kommentarer
Postat av: vee

En väldigt symbolisk bild på hjärnstam med förgrenande blodkärl. En väninna gjorde samma sak för hennes ena öga står ut en aning. "Det var tomt" sa läkaren :)

2009-03-06 @ 22:57:58
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Ja nog är man "rädd" för att det blir det svar man får.... har länge misstänkt att det är reptilhjärnan som styr...

2009-03-07 @ 08:04:52
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

Haha, reptilhjärnan är en liten skrutt som ligger inbäddad i den intelligenta delen. Jag har läst anatomi och fyiologi. Det är skitspännande och intressant. Men patologikursen var nog bäst. Jag fick vara med på en obduktion också. Jag är lite morbid men det var otroligt intressant att titta och få känna på organen.

Jag vet inte varför du ska göra en röntgen men de vill nog bara utesluta saker. Se det som en skatteåterbäring! Min väninna ville de kolla så hon inte hade en tumör bakom ögat. Det fanns som sagt ingen. Själv får jag ingen tid hos läkaren för de har brist och jag har ingen prioritet. Jag får väl börja snickra på min kista för Fonus tar i alla fall emot mig - de är ett företag med vinstintresse!:)

Lycka till, jag håller tummarna för dig.

2009-03-07 @ 12:31:46
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Det letas efter en orsak till min tand/ansikts-värk.

Så jag tror ju inte att det är något farligt, antagligen hittar dom ingenting som sagt.

2009-03-07 @ 14:24:37
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

Det finns många nerver i ansiktet och alla kommer de från nervbanor i just skallen. Så du har inte bara ont i ryggen din stackare. Fy satan för värk!:)

2009-03-07 @ 17:54:07
URL: http://vee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0