Den allmänna depressionen.....

Igår damp det oranga kuvertet  ner i vår blåa postlåda!
fattar inte att jag rev upp det med en sådan iver, kunde gott ha tagit fram en kniv att sprätta upp det med, då hade i alla fall utsidan varit snyggt! Insidan var verkligen ingen vacker syn den här gången heller. inte för att det kommer som en nyhet för en kärring som blev arbetsoför redan som fyrtiofemåring.
En sak som jag skulle vilja ha svar på är hur i hela friden vanligt folk, och i det här fallet ofta kvinnor, ska klara sig på sina knappa pensioner framledes???? Att vi som drabbats av sjukdommar och arbetsskador ska få ett helvete är ju en självklarhet, men alla ni som jobbat ett helt liv, i ett låglöneyrke.....

Bister dam, bister läsning som  kräver en fägrförändring på kuvertet
Varför inte SVART??????

Kommentarer
Postat av: Cici Lindgren

Man får bosätta sig i en liten stuga på landet, och suga på ramarna. Ev lite blodpudding också.

2009-03-10 @ 22:10:30
Postat av: inger

Just precis, det är enda sättet. Dessutom ett bra sätt!

2009-03-11 @ 06:41:20
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Ninna

Man får väl knö ihop sig fyra personer i en etta i en byhåla på landet och leva på maskrosblad och svinmålla. Eller bli bestsellerförfattar.

För övrigt är du jättesnygg i den där lite längre frisyren.

2009-03-11 @ 10:25:09
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/
Postat av: Barbro

Ja du Inger inte är det uppmuntrande läsning. Jag har funderat på om man kan stämma dem för psykisk terror och på så vis dryga ut pensionen. Varför kan de inte skicka ut vanliga vita kuvert som andra människor så man kan få vara ovetande ända till det öppnats. Jag brukar ha det liggande i flera dagar innan modet infinner sig till att och öppna det. Och obotlig optimist som jag är tror jag alltid det ska vara bättre än sist, men...

2009-03-11 @ 17:02:39
Postat av: Anonym

Kag visste väl att jag inte var ensam....

2009-03-11 @ 18:38:28
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

En av mina patienter hade egen butik sina sista 20 år i yrkeslivet. Kunde inte ta ut så mkt lön. Nu har hon 5600kr i månaden i pension. Maken har nog mer för de köpte ny motorcykel. Men det gäller nog för henne att de håller ihop. Kvinnor tjänar mindre. Spelar ingen roll om de har samma utbildning och samma jobb. De som får barn och är hemma får i slutänden lägre pension. Vi borde gå efter en högre omräkningstabell när vi blir pensionärer så vi åtminstone kommer upp i männens pension - om inte mer! (nejdå, jag har inga röda strumpor)

2009-03-11 @ 20:05:47
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Inger

Du har så rätt Vee och jag stavar så fel...

Min frustration är ju inte ny men nu ska jag sansa mig och lägga min energi på nåt annat....mitt eget välbefinnande till exempel....

2009-03-11 @ 20:23:08
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Roger

Ja min va då brun o lukta illa så ja spola ner den direkt,men då fick ja ju stopp i avloppet :( jävla tjockt papper i den där(tänkte inte på de)

tur att man har en pensions försäkring i allafall

öhhh den har ja ju inte betalat än :/

måste man de ?

2009-03-13 @ 19:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0