Jävrebodarna....

Vi lånade två små raringar och åkte till Jävrebodarnas Fiske Camp. Solen sken och många hade kommit på samma idè att tillbringa en trevlig dag vid havet. Unga och gamla stod på bryggorna för att fånga sig en fisk eller två. Vi hade lite otur och tappade flera fina firrar, kanske var det slöa krokar...vad vet jag? Hur som haver så fick Malte och Anton upp en stor fisk, jag tror att det var bland dom större den dagen, i alla fall sa dom så vid invägningen. Den vägde 2,7 kg.
Efter en stund i karusellen och lite glass så besökte vi det fina museet. Där fans det massor med grejer från förr.
Den trevliga dagen avslutades med grillmat i Kåge där vi lämnade tillbaka två trötta barn och tackade för lånet!











......å snart är det jul igen!

Kommentarer
Postat av: vee

Vilket häftigt ställe ni varit på. Det finns små pärlor här och där.

2009-07-26 @ 20:50:59
Postat av: inger

Ja det är fint där ute, men jag blir full av skratt när jag ser bilderna och läser min text..... det ser ta mig tusan ut som om vi är ensamma där, utom på bryggan....men det var mycket folk där, jag lovar!

2009-07-27 @ 08:34:01
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0