Ett fall frammåt.....

Skidturen i Selet blev en aning strapatsrik enligt mej.
Först kollade vi så att allt var som det skulle med alla husen och sedan åkte vi en repa längst älven. Det gick riktigt tungt, inte något "bär" alls i snön, och eftersom min vikt är av den oangenäma sorten så sjönk jag ju rejält. Dessutom lyckades jag ramla både i nerförslöpan som i en uppförsbacke. Snacka om bedrift.
Skidturen avslutades ganska abrubt när Malte körde genom isen. Tur att vi var invid land och att han snabbt la in backen. men hans hemfärd blev mer än tung.... Hans vita blixten var behängda med is.... Jag är alltid ängslig när vi åker på isar och nu fick jag ju vatten på min kvarn...

...risigt läge....

Kommentarer
Postat av: Micke

Jag har en del läskiga minnen från längdåkningskidor och lumpen. Man skall inte sätta en skåning på skidor, lika självklart som Newtons lag!

2009-01-28 @ 14:10:18
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: vee

Malte får ta på sig badring nästa gång han ska ut på tur. Jag har aldrig gillar längdskidåkning men är en jäkel på sparkstötting. En månad till så kommer det fina pimpelfiskedagar. I helgen kommer två sällskap och ska åka hundspann hos föräldrarna. Jag har lovat att göra kolbulla till alla. De som sätter sig på fjäskpallen kan få gå före i kön:)

2009-01-28 @ 20:01:46
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Fjäskpallen minsann....

Vee och Micke: Att åka längdskidor är jättetrevligt och en lyx när man kan spänna på sig laggarna på den egna tomten och förflytta kroppen ut över snötäcket....mjukt som dun att ramla i....( i alla fall i nysnö...)

2009-01-28 @ 20:06:52
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0