Dagsläget....

Nu har termometern frusit fast.... det pendlar mellan 25 och 30 grader. Trots att man är en härdad norrlänning så biter det i skinnet när man sticker ut näsan.
Man frestas inte att göra några längre turer, men ett par promenader har vi dock utfört,  mest för att kunna vistas på vinden med gott samvete.
Malte försöker läsa in sig på en ny kamera, vilket inte är helt lätt. Utbudet är enormt! Jag tror att ju mer han letar desto svårare blir det att bestämma sig.
Själv trampar jag på min symaskin. Förbrukar tyg och tråd i en rasande fart. Upptäcker att mina gamla hamstertakter sitter i. Vill ha fullt på hyllorna....man kan ju undra om man är riktigt klok! Jag har ju bestämt mig för att leva mer och mer minimalistiskt....

Kallt och vackert.

Varmt och rörigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo inte är det heta nätter med kastanjetter. hujeda mej, långt till vår........

2009-02-17 @ 15:14:31
Postat av: vee

-30 är obarmhärtigt. Det var -25 när jag gifte mig och åkte hundspann från kyrkan till middagen. Vi hade vänner från London på besök och de hade aldrig upplevt något liknande. Lovade dyrt och heligt att de aldrig mer skulle klaga på kyla när de väntade på pendeltåget på morgonen hemma i London:)

2009-02-17 @ 19:05:29
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Nog kan man hotta upp nätterna...men skippa kastanjetterna....

Vee, för en Londonbo är säkert tio minus lika kallt....dessutom lär dom inte ha så välisolerade hus som vi. Minns ingen utetemp när jag gifte mig 1973, men andra bra minnen har jag....

2009-02-17 @ 21:31:04
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

De har vattenledningarna utanpå husväggen - oisolerat. Och centralvärmen är något som står i en garderob och väsnas.

2009-02-17 @ 23:13:12
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tjena ! Ni frågade om hur jag fotade frimärken...Bästa sättet är att scanna in dom, då blir dom inte så skeva, som dom kan bli när man med makrofunktionen på kameran ska avfotografera av dom...Ska man fota, så gör det med bra ljus och hög upplösníng, så att man kan fota från lite håll...därefter kan man via Photo Shop beskära bilden som man önskar...Ha det fint...by the way...vilken kamera har Malte sett ut ? Jag funderar också på att köpa en systemkamera.

Nu har jag "bara" en vanlig ynka Sony Cybershot

2009-02-18 @ 17:55:24
Postat av: inger

Peter. det finns mycket att välja på.... Han har tittat på en NikonD60 bland annat, men vi får se vad det blir. Vad ska du köpa?

2009-02-18 @ 21:34:25
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Ninna

SNälla nån! 25-30 grader! Tack o lov att jag inte bor i Norrland!

2009-02-25 @ 09:12:29
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0