Mat & Kultur....

Helgen har varit fylld av god mat och kultur i vacker natur!
Vi har nämnligen vistats i vackra Arjeplog med matglada vänner.
Vi kvinnor tog oss en tur in till samhället för att insupa lite av det lokala kulturutbudet....och lite shopping!
silvermuseet bjöd på mycket intressant information om det hårda livet som folket hade här uppe. En gång för länge länge sedan var jag på en klassresa hit men nu är det utbyggt, modernt och gammalt i en smakfull blandning.
Karlarna slet hårt med fisket med rätt uselt resultat, en endaste öring!
Tur att vi hade med annan mat....i riklig mängd!


Vacker men ensam.....


Vi började med en hejdundrande kräftskiva.


Kultur i Arjeplog....


En liten kvällsvickning bestående av nyplockad Rimskivling och Tegelkrämla med mera...



På hemvägen svängde vi in till Missenträsk för jag ville se Sara Lidmans hemgård. Men inte hittade vi den, inte en endaste liten hänvisningsskylt!!!! Det var snöpligt, nu när jag skulle vara så kulturell.

Kommentarer
Postat av: Micke

Arjeplog, en del av mina rötter. Mamma kommer från Adak och hade sitt första jobb i Arjeplog. Tyvärr är det allt för länge sedan jag var där uppe. Hmmm, det är 29 år sedan. Inte bra, det är så vackert där uppe och vilket fiske det finns/ fanns.

2009-08-25 @ 09:06:29
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: imse

Micke, det finns även bra med svamp och bär! Kanske dags att styra kosan norrut?

2009-08-25 @ 10:18:01
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0