Världens bästa ANTON....

GRATTIS, GRATTIS!
Idag fyller vårat första barnbarn 6 år....????
Helt ofattbart med tanke på att vi inte känner oss äldre. I alla fall inte "bra-dagarna" dagar.
Var på ett besök igår och iakttog honom lite extra med anledning av den stundande dagen och även hade jag min egen livsberättelse i tankarna. Jag skriver ner ( eller försöker...) mina första livsminnen så att barn och barnbarn så småningom ska få veta vad jag varit för en filur här på jorden.... Alltså tillbaka till Anton, vad kommer han att minnas från den här tiden? Nu är det ju så mycket intryck överallt att hålla reda på. Kommer allt att rymmas på hans hårddisk?
Det jag minns från min sexårs tid är minsann inte särskilt spännande saker, eftersom det inte hände speciellt mycket. Påminner lite om en barnbok som Beppe Wolgers skrivit, den om en ko.... Äter hö, idisslar, sover, blir mjölkad, äter hö. idisslar blir mjölkad,,,,OSV.
Mitt liv som ko... kanske kan vara en titel...???
Det ska bli spännande att få följa Anton på hans livsresa, en sak är då säker , han kommer att ha mycket mer att hålla reda på i skallen än jag!

Anton leker vårlekar som även vi gjorde på vår tid...
Tider förändras men vissa lekar består.

Kommentarer
Postat av: vee

Haha, jag hoppas då verkligen att du inte idisslat, Imse! Då får boken heta "Mitt liv med mag- tamrproblem"

Grattis gulliga gulliga Anton!!!

2009-04-21 @ 12:24:00
Postat av: Vivi-Ann

Visst är det härligt farmor!!! Tänk om man ändå vore 6 år och hade all erfarenhet från detta livet. Så mycket man kunde göra annnorlunda, om man ville förstås.

Grattis till Anton som har världens bästa farmor också!

2009-04-21 @ 13:05:04
Postat av: A-M

Grattis grattis till barnbarnet eran.

2009-04-21 @ 14:51:03
Postat av: inger

Vee, nä jag varken äter eller röker gräs....

Vivi, nja nog vet jag av en "världens-bästa-farmor" i staan...

A-M tack så mycket jag ska krama gullungen från er alla!

2009-04-21 @ 15:47:15
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: Peter Eklund

Säj grattis till Anton från tok-peter.



Ha det bra / Peter

2009-04-21 @ 17:49:12
Postat av: vee

Man kanske skulle odla blad på åkrarna istället?

2009-04-21 @ 23:51:50
Postat av: inger

P.E: Du menar väl KLOK-Peter?

Vee: blad som blad som man kan göra papper av och skriva på....

2009-04-22 @ 06:29:57
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: Ursula W. Skrivarsidan

Men DU, denna blogg är ju fantastisk, och vilka bilder! Länka till den på Argus också, det är skoj att läsa mer av dig. Hörre du du, förresten ska du inte vara så mallig över dina blompotter bara för en annan inte hunnit plantera så mycket som ett persiljeblad.... (SKÄMS!) Nä, skriv nu, det gör du bra! -:))) Mången hälsning från Uppland.

2009-04-24 @ 19:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0