Inspiration...

Eftersom det nu verkar som om vintern inte vill ge vika så är det väl lika bra att utnyttja läget, det finns mycket man kan pyssla med medan snön ligger tungt. Malte är duktig i förrådet medan  jag sitter på gumpen.
Förra helgen när solen gassade satte jag upp ett kombinerat sol / insynsskydd på köksfönstret.... tanken var att det skulle se fint ut med bara en eller två tåliga blomster under vår vistelse i stugan. Verkar som väldigt långt borta... Snön ligger fortfarande en bra bit ovanför rutan och just nu är det snöfall och mulet.
Glädjande nog går skrivandet fortsatt bra,,,, fick en till utmärkelse igår, och har börjat skriva en text som lämpligt nog heter: Ispelargonerna. Kanske blir det nåt eller så var det bara en inspirerande rubrik.
Håll ut där ute i vinterlandet....men kom ihåg att under snön finns gräs....!!!!




Som ni ser så tarvas varken sol eller insynsskydd, vi har ju SNÖN.......

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

Du verkar vara inne i ett stim av framgång. Njuuuut!

välförtjänt dessutom.

2009-04-04 @ 11:01:02
Postat av: vee

Duktiga Imse! Mina texter dög inte ens till min skrivarkurs nätsida:)

2009-04-04 @ 11:25:39
Postat av: inger

Tack ska ni ha....

2009-04-04 @ 12:33:52
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: A-M

Grattis till skreiveriet, vad duktig du är.

Vilken häftig bild.

Ja du, under snön finns gräset.

Här har det varit 2 ljuvliga dagar och nästan all snö har smällt bort.

Vi har haft 16 grader i skuggan, så i solen vågar jag inte ens gissa på. Men suttit ute i t-shirt och myst. Hoppas på en fortsatt trevlig helg för er. Själv är jag helt slut efter jobb idag och nyss en långpromenad med hundarna. Snart vankas käk, efter det lär jag väl somna i soffan. Oj, nu blev det en hel roman....

2009-04-04 @ 17:00:33
Postat av: inger

A-M ja du ser så lätt det går...

2009-04-04 @ 17:03:10
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

- check out the right rockerstyle!

och lyssna på min sång :)

metalsångerska on the road.

2009-04-05 @ 17:04:28
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Emma

Otroooligt fina insynsskydd, sådana vill jag också ha! :)

2009-04-06 @ 22:28:20
URL: http://emst.blogg.se/
Postat av: Inger

He jer bara å kööp

Finns på Bohaget och Haidic (?) i Staan men jag köpte mina på Keramix i Piteå, större urval där och finns oftast på lager....

2009-04-08 @ 09:12:27
URL: http://northlongswamp,blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0