Allergisk....?

Börjar undra om jag blivit allergisk mot växter....???
Igår tog jag mig i den så kallade kragen och planterade om ALLA överlevande växter i huset. Detta skitgöra brukar jag avvakta med så länge som möjligt, av två anledningar. Ett : det passar bäst att göra detta utomhus. Två : mindre antal som överlevt.
Men nu höll ett envist och otrevligt antal blomflugor på att göra oss tokiga, därför slog jag till igår. Aldrig har krukorna diskats så nog / med stålull / och aldrig har jag petat bort den gamla jorden så noggrant. Resultatet av detta syns inte på blommorna men det känns desto mer i min kropp. Därav rubriken....Jag kan ha blivit allergisk mot växter. Förutom värk i varje muskel så har jag fått väldigt röda ögon, det vänstra har till och med en bristning.....En annan bristning som jag har är att jag inte kan låta bli att skapa mig mera intressen..... Något som jag absolut inte behöver!
men när jag tänker på Lailas blomsterprakt på Gobdetrappan.... frestas jag att börja med pelargonodling.... men bara i liten skala förståss....Ska bara vila till mig.....å snön ligger ju ännu i stora drivor....bara några i köksfönstret till att börja med...och så kan jag läsa den nyss lånade boken som "hoppade" ner i min lånekasse i måndags när vi var på Stadsbiblioteket....

Slöa och halvdöa....

Två ättlingar från en "lailablomma"

Pelargoner.....

Kommentarer
Postat av: vee

Jag klarar bara av blommor med tjocka blad. De får av någon anledning vatten sporadiskt. Men jag har köpt pelargonfröer. Älskar pelargoner. Har vårdat min mormors gamla roda pelargon sedan hon dog för 9 år sedan. Nu har jag gett den till mamma.

Vad gäller ögonen så kan du ha fått bakterier från jorden när du planterade om. Bristningar är fula men ofarliga:)

2009-04-08 @ 11:18:52
Postat av: inger

Kära vee, min allergi var ironiskt menad,,,, att kroppen inte tålde det tråkiga arbetet genom att få ont. Mina röda ögon har jag haft en tid???? glor antagligen too mutch! Bristningar ser bara onda ut....

2009-04-08 @ 12:55:46
URL: http://northlongswamp,blogg.se/
Postat av: vee

Aha, jag som tog det hela seriöst:)Mot röda ögon finns dock droppar receptfritt. Tårsubstitut mot torra ögon. Testa! Finns kärlsammandragande också men de måste man ha recept för.

2009-04-09 @ 12:29:41
Postat av: Vivi-Ann

Hej du flitiga myra! Du är så duktig jämt. Själv köper jag bara sidenblommor numera för att slippa allt besvär. Tyvärr har jag ju en gubbe som tjuras, men jag ska inte klaga för han sköter ju det mesta i hushållet. Vi önskar er båda en lång, trevlig och erotisk påsk. Kram

2009-04-09 @ 15:38:25
Postat av: Inger

Vee, jag tackar för din omtänksamhet... men nu behöver jag nåt för hela ansiktet,nervvärken är tillbaka,,,,jag går och gräver en grop....

Vivi,tack din raring och jag önskar er detsamma!!!!!

2009-04-09 @ 16:52:32
URL: http://northlongswamp,blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0