Storlekens betydelse....

Ja så har man då läst nya Norran!
Som det har ventilerats i tidningen om denna händelse. Frågan är om det har varit lika spännande för oss läsare som för Norrans personal? Tror faktiskt inte det!
Jag hade redan bestämt att mitt omdömme skulle bli positivt....herre gud det är ju "bara" en tidning. Dessutom håller jag på att träna mig att läsa tidningar på nätet, är det inte det som är framtiden? Fast visst är det trevligt med en morgonblaska, vanans makt är stor.
Har roat mig med att jämföra storleken från 1950. Då var Norrans bredd lika med dagens Norras höjd...
Priset var däremot lägre, då fick man punga ut med 20 öre för ett nummer, mot dagens 15 spänn! Allt var svart-vitt och det fanns givetvis ingen TV-bilaga. Serierna hette: Tjolanders (?) Dragos,  Karl Alfred och August o Lotta och ett par skor kostade kring Tjugan....
Trots det så tycker även jag att det INTE var bättre förr.... Vi måste ju blicka frammåt!

Large, medium och small....

Kommentarer
Postat av: Emma

Härligt inställning Inger! ;)

2008-10-08 @ 10:43:23
URL: http://emst.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0