Snöröjarfest....

Äntligen passade det att bjuda vår eminente skottare och hans familj på den årliga så kallade "Skottarmiddagen" . Vi tycker att vi har ett kalas(!)erbjudande (!) ...att bjuda på en trerätters middag för att få skottat hela vintern. Visst är det kalasbra?
I år blev det Rökt regnbåge med pepparrotskräm på en salladsbädd och rostat bröd, till förrätt. Till varmrätt ett nytt recept på Älgfilé med konjakssås och så en vit chokladpannacotta med hallon och blåbär som avslutning. Riktigt gott om jag får säga det själv. Synd att jag inte kom ihåg att ta lite bilder, men som jag tidigare sagt...bättre dåligt minne än dåliga minnen.....
Så var det här med sommar/vintertid som jag tycker är ett onödigt dravel...man vaknar ju samma tid ändå och man blir hungrig samma tid... Jag röstar för att avskaffa tidsbyte!
Det lär hur som helst bli en extra tidig kväll .....Och nu kan vi vara lugna om snön kommer, då kommer också Stefan med traktorn!


Helt på tok men VI fick blommor, vackra dessutom!

The Party is over,,här har vi redan städat undan!

AVSKAFFA TIDSBYTET!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för senast. Det var en riktig höjdarkväll med god mat ,trevligt sällskap och dessutom AIK-seger som grädde på moset.



"Skottaren med familj"

2008-10-27 @ 06:29:06
Postat av: inger

Som sagt, tack själva för denna (från dig Stefan) geniala idé....Hoppas att den globala uppvärmningen inte ställer till det!

Heja AIK!!!!!

2008-10-27 @ 10:30:28
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: mats i träsket

Vilka lysande ideer. Både skottarbetalningen och att behålla den tid vi har. Ska vi gå ett demonstrations tåg månne, för bättre tider.

2008-10-27 @ 14:11:42
Postat av: ger

2008-10-27 @ 20:41:23
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: inger

????? men vad hände????

Fast jag är inte förvånad har kämpat med en ny mobiltelefonnn har en stor, röd ond vänstertumme, så ikväll vill jag inte demonstrera men sedan kanske...INGEN TIDSOMSTÄLLNING!

2008-10-27 @ 20:43:45
URL: http://.northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0