Ljusglimtar i mörkret...

Idag har det varit en sån där dag när ljuset inte riktigt trängt fram. Kanske var det därför vi sov länge, för det kan då inte bero på att vi var uppe sent, för det var vi inte!
Vi hade bestämt redan förra veckan att vi skulle färdigställa i tvättstugan, byta ut lite provisoriska lösningar innan dom blev permanenta. Vet inte var tidsgränsen går, men antagligen var det hela i riskzonen. Vi renoverade tvättstugan 2002.....????
Men nu är vi alltså på G...Vi har satt upp hyllor och lister. Imorgon ska vi inhandla färg och då är det tur att syster yster jobbar på färgaffärn, för som vanligt har man ju iget hum om vad färgen hette och ingen burk har man kvar. Men Gun brukar klara våra problem. Jag ska tipsa våra ungar (som också är i renoveringsprojekt på olika sätt) att föra en dagbok över all arbetet som görs i hemmet, för det kommer en tid när man inte längre minns så bra!
Mitt på dagen tog jag en pause ( hade satt Malte i arbete under tiden...)och åkte till Kåge, bl.a för att tända ett ljus på föräldragraven. Anton ville följa, och det säger jag då att så länge har jag aldrig varit på kyrkogården. Han ville läsa på stenarna, helst ville han tända ljus på alla gravar och så skulle vi gå på alla gångar. Kallt blev det och mörkret smög sig på innan vi lämnade skogskyrkogården i Kåge.
Många lyktor lyste och det var vackert.....


Ljusglimten Anton kollar så att ljuset brinner på farmors föräldrars grav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0