Kallväder och solsken....

Varför i hela friden lär man sig aldrig?
Det är inte vår här i februari eller mars. Det ska minst stå April på almanacka-bladet. Minst!
Solen lyser och det ser helt underbart ut när man är inne och tittar ut. Lättlurad som jag är så letar jag fram sparken, lägger på fårskinnet. Här ska lapas sol och fräknarna ska bättras på.....men tack och lov kan man ändra sig och gå in i igen.
Det blåser svinkallt  Inte vårligt alls.
Fick en fråga om midnattssolen och kom att tänka på dom amerikanare som åkte Hurtigrutten och ville se midnattssolen. Blev skitsura när den inte gick se på grund av dåligt väder. Dom trodde att det var en speciell sol som fanns här uppe i norden..??? Vad ska man säga?
Midnattssol: Då solen aldrig är under horisonten. Midnattssolen inträffar norr om den norra polcirkeln på norra halvklotet.
 Norrlångträsk ligger söder om polcirkeln. Närmaste stad är Skellefteå och länet heter Västerbotten. Å vi har samma sol som alla andra här i världen......

Kommentarer
Postat av: mats/nu i linköping

ja du inger, en tröst för dig, samma här nästan. snö på marken, blåser småspik. men var det bättre förr tro?

2008-03-23 @ 10:37:49
Postat av: Ninna

Jag gick in på bilkartan sen och hittade "Northlongswamp". Du vet, norrland är stort! och ligger långt från Halmstad.
Där vi idag för övrigt också har en vanlig sol mot blå bakgrund och MINUSGRADER!!! OCH en vind som gör det bitande kallt. Brrr...

2008-03-23 @ 11:00:22
URL: http://www.ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: inger

Tack snälla ni för era kommentarer... Tänk att väder är så intressant!!
Alltid en perfekt öppnong på ett samtal.
Jag tror att jag bara ska skriva väderrapporter här på bloggen.
Fast imorgon kan det bli andra bullar...

2008-03-23 @ 18:16:17
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0