De ä mycke nu...

Framförallt har vi då mycket av den vita varan som vi kallar snö. Samerna har visst hundra olika namn på snö men vi klarar oss med betydligt färre.
Igår drabbades Malte av Klabbsnö, här finns lokala variationer på namnet men jag säger oftast klabbsnö eller klibbsnö. Den klibbar sig i alla fall fast unde skidorna så kanske klibb är rätta benämningen...?
Nu tror jag inte Malte brydde sig det minsta om vad sattyget hette som hindrade honom att ÅKA skidor hem...Han gick med laggarna över träsket och hem. Snacka om att höja kroppstemperaturen.
Inatt så kom ännu mera snö, utan att vi lämnat in någon beställning på det.
När jag körde hem från Staan i en hyrd Toyota Corolla var det helt enkelt usel sikt. Hastigheten anpassades därefter och mitt krampaktiga grepp om ratten resulterade i en smärta mellan skulderbladen som mest kan liknas vid ett yxhugg. Alla som har upplevt den brännande smärtan kan nog hålla med om att det känns så.
Jag tog ett varmt bad och snön fortsatte att falla...


Innan midsommar är det borta.... snön alltså!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu kan snart barnbarnen hoppa från taket ner i en mjukdjup driva! Vilket minne att ta med sej ut i livet!

achris

2008-03-07 @ 12:17:25
Postat av: Mats

Det vita som fallit måste vara lite mer än normala år. Eller är det så att det milda vädret gjort att det ständigt åker ner från taket? jag har fått använda traktorn för att skotta från baksidan av huset då drivan var ca 50 cm upp från fönsterbrädan. Man vill ju inte ha in det den vägen även om man ibland gillar snö. nu fick jag plötsligt utsikt också och insikt....

2008-03-07 @ 12:26:19
Postat av: inger

Mats:...det var väl avsikten....?

achris:Ja våra barn har då gjort det när dom var små... fast nu tycker jag det verkar farligare på nåt vis...man har nog blivit blödig på gamla dar.

2008-03-07 @ 13:26:45
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Vee

Ett yxhugg mellan skulderbladen och det känns som om det rinner hetvatten.

2008-03-07 @ 18:55:44
URL: http://vee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0