Förpackningar...

Oftast retar jag mig på förpackningar. Tycker att det råder ett visst förpackningshysteri i den moderna världen.
Men häromdagen köpte vi en ny deodorant, inte på grund av dess utseende utan för att den tidigare tagit slut. Utbudet är ju helt enormt. Jag vandrade fram och tillbaka längst hyllan på Maxi och kunde inte bestämma mig. Till slut föll jag för tricket...två för tjugo spänn. Ja va tusan dom är snart slut, tänkte jag och Malte "blippade" in dom.
Väl hemma så upptäckte jag det smarta med dom. Korken var som en hylsa över hela deon och den går bara att ställa "upp och ner" eftersom botten är rund. Så smart, nu hålls ju kulan alltid blöt.
Förpackningarna blir väl mer och mer genomtänkta. Vi som har några år på nacken har ju varit med om att tandkrämstubarna även var förpackade i en liten låda. Fast samtidigt kunde vi köpa mjölk i lös vikt...
Mest retar jag mig dock på de hermetiskt inkapslade varor som man inte kan öppna utan redskap. Eller på kexpaket med en obrukbar "dragremsa"...Är det någon som får dom att fungera? För mig går dom då bara av....
Men förpackningen runt surströmmingarna är riktigt bra, kan inte tänka mig nåt alternativ där!



Godkända förpackningar!

Kommentarer
Postat av: Annalena

...ja det bästa med surströmmingen är ju att man inte behöver öppna den alls :)))))). Annars håller jag med, ett ex är ju barnens leksaker de fick i julklapp,där behövs båda sax o skruvmejsel, innan de kan leka med grejerna.kram/Annalena

2008-01-09 @ 18:58:40
Postat av: Inger

A-L har du ändrat din mailadress..??
Jag fick inte iväg mitt brev..
Sedan är det så att surströmming ÄR GOTT!

2008-01-10 @ 07:47:10
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0