Tankekrokar...

Nu ska jag berätta om hur mina tankar kan fladdra omkring under ett par timmar...
På väg ner mot Staan kom jag att tänka på en av mina bröder som bett mig göra "Mammas palt" som han sa. Döm om min förvåning då jag stötte ihop med hans fru på Solbacken... Hon och en annan kvinna stod och pokulerat om vad vet jag ej... hur som helst så nämnde jag palten och hipps vipps, stod två moderna snygga kvinnor och så jag och diskuterade paltrecept. Vi förespråkade alla våra mödrars palt. Man kan kanske tala om Arvspalten...
En stund senare när jag gick mot bilen såg jag en gentleman med välstrukna jeans...ja dom var så välstrukna att dom till och med hade pressveck! Tanken virvlade åter till mor som slet ont med pressveck. Eller snarare hade hon svårt att inte kladda dit pressveck på våra jeans. Kan kanske bero på en händelse från hennes ungdom då hon fått i uppdrag att pressa sin fars finbyxor och råkat placera pressvecken fel...och fick bannor för det.
Idag är det väl knappast någon som råkar ut för nåt sånt...jag menar hur många stryker sina kläder idag? I alla fall inte jeans eller underkläder som jag fick lära mig... man skulle minsann vara hel och ren ....och slätstruken!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Denna palt. Mammas leverpalt mmmmm. Mina kloka systrar skrev ner varenda "domt" och "pött" och "litn gruut". i recpt form då förståss. nog är den god, men som mammas... eint riktigt. N´mats

2008-02-22 @ 13:32:12
Postat av: inger

Nä det kan jag förstå att du tycker, jag som numera själv är paltkokerska tycker inte att jag får till det som mamma. Men visst är det bra med GODA minnen...Minnen av goda paltar...

2008-02-22 @ 16:14:52
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0