Långt till utedasset....

Eftersom Malte inte är riktigt kry än så blev jag ensam i spåret i dag. Solen sken och det var lagomt många minusgrader. En vacker vinterdag således.
Vi fick lite ny snö under den gågna natten så jag åkte ut i en relativt orörd natur. Visserligen korsade jag några älg och harspår men dom var snötäckta. Inga djur hade alltså vistats just här efter snöfallet. Utom fåglar förståss.
Bara jag och naturen..... När jag nästan var framme vid Lidträsket såg jag lämningar efter skogsfågel...Ett nyanvänt utedass låg där dryga kilometern från vårat hus.
Nyttiga rackare det där om man ser på det fiberrika bajset.
På hemvägen kunde jag inte låta bli att fota tallen som mest trolig haft det "hett om öronen" vid minst ett tillfälle.
Tuktad och vacker.
En typisk norrlänning....



Me and my shadow......Fiberbajs...........Vild å vacker.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0