Askonsdagen.....

I dag ska vi strö aska i vårat hår... enligt en gammal tradition...för att visa tecken på botgöring!
Som om man inte är nog grå...?
Igår var det annat som gällde. Då skulle det frossas i grädde och mandelmassa som gömts i en vetebulle. Är det någon som på rak arm kan berätta vem som kom på detta? Det finns ju till och med speciella sammanslutningar där semlan dyrkas.
Ja milde min tid... grädde  runt munnen och aska i håret,  visst är livet spännande?
Kom inte och påstå något annat.
För övrigt hänvisar jag till Marias foton från Årsmötet, eftersom min fotokonst inte kan jämföras med hennes.



Felmärkta semlor....



Askungar......



Mästerfotografen Maria.......

Kommentarer
Postat av: mats j-sson

Aska i håret?? vilket hår??? När man ser ut som ett gammeldags kalhygge där man faktiskt röjde bört även ris och buskar. Aska finnes ju men en tupé kanske måste inhandlas först. jig oppi böin.

2008-02-07 @ 13:24:54
Postat av: Anonym

Hej Mats, kul att få en kommentar, vi gillar det!
Om du inte vill kosta ut dig på en tupè så kan du väl blanda lite vatten i askan och liksom smeta ut uppe på... Jag har faktiskt sett en bild på en hop av pilgrimmer som var alldeles inkletade med aska. Då snackar vi dåligt samvete tycker jag...Vi struntar i hela grejen, dagen har ju passerat för i år!
Välkommen åter....

2008-02-07 @ 17:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0