Mera snö.....

Nu räcker det!
Inte nog med att det faller mera av den vita varan utan nu är jättefläkten på också!
Vägarna driver igen och det knakar och brakar i husknuten. Vedpannan går för högtryck.
Med andra ord ett perfekt inneväder. Men inte för alla, nej inte för Malte som satte fart på sina vita blixten. En skidtur i detta väder verkar ju inte klokt, men väl inne i skogslandet så var det visst inte så pjåkigt. Lättåkt sa han visst.
För att återgå till snön så har vi som sagt fått nog nu. Det verkar vara så mycket så att det inte längre ryms utomhus utan har börjat placera sig inne på vår altan....Snart har vi väl en driva innanför dörren!
Jag gillar det inte!


Snöstorm....           Minkspår vid Lidträskbäcken...

Snön letar sig in....

Kommentarer
Postat av: mats

Vilket väder. Undrar var all luft tar vägen som passerar. Och varför har den så bråttom??

2008-04-10 @ 13:22:30
Postat av: Ninna

När jag åkte hem från Stockholm åkte jag tack och lov bort från snön också. Här i Halmstad var och är det barmark. Och idag är det riktigt skönt ute! Unnade mig en cykeltur efter tandläkaren.

2008-04-10 @ 13:36:24
URL: http://www.ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: morsan

Håller med. Nu får det vara nog. Jag vill ha sommar NUUU!!!

2008-04-10 @ 14:08:08
Postat av: Emma

Låt Malte följa med och hålla dig i handen vet ja, då känns det nog bättre ;)
Jag ska jobba hela helgen, men ska försöka ha det trevligt ändå. Detsamma på dig. Och hälsa minken!

2008-04-12 @ 14:48:17
URL: http://emst.blogg.se
Postat av: Anonym

Du är väl inte helt insnöad?
Fånigt skämt åsido - här i södra Västergötland har snö vräkt ner på morgonen. Nja, inte mer än runt fem centimeter, kanske inte mycket att orda om.
Men det var kul att fota lite, innan den sjönk ihop och rann bort från staket, hängande bokollon och kvarhängande romerska ringar.
Trevlig helg!
achris

2008-04-12 @ 15:18:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0