Mera baksidor...

Solen skiner och visst tär den på snön, men inte tillräckligt. Därför får den lite hjälp på traven. I alla fall så att vi kan fälla ner och upp markisen. Den fastnade nämnligen i snödrivan sist vi skulle använda den. Dessutom kan det ju vara trevligt att kunna blicka ut mot byavägen.
En annan baksida i vår tillvaro är att bilen blir smutsig så fort man ska köpa sig en matbit. Undrar hur mycket asfalt som fastnat på just vår bil? I alla fall är det ett fasligt sjå att få bort eländet.
Och ont får man!
Av både snöskottning och biltvätt.
Ett glädjeämne är att jag såg koltrasten igår...med den solgula näbben.


Bakar i farten....

Kommentarer
Postat av: Cici Lindgren

Här har jag matat koltrastar med äppelhalvor ett par veckor redan, och för att par dagar sen hade jag två starar på besök. Men när jag i dag kom hem på lunch efter besök väst i byn, landade en sädesärla framför fötterna på mig, som för att tala om att han hade kommit. Och i går kväll vid niotiden flög en flock med svanar över byn. Våren är nog här!

2008-04-17 @ 12:22:20
Postat av: Ninna

Ja du imse. Det där med biltvätt är inte precis nån höjdare. Attans at man ska vara så bekväm av sig.

2008-04-17 @ 17:34:16
URL: http://www.ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: inger

Cici: Oj vad många pippifåglar du har sett. Måste bero på erat läge och att du är snäll och bjuder på äpplen minsann.
Skulle vara kul om man fick lite fågelbilder att slänga in på bloggen, men dom rör sig ju så hastigt dom rackarna!

Ninna: bara för att det är så trist att tvätta bilen så skickade jag in en dublett...då kanske det räcker dubbelt så länge
????

2008-04-17 @ 18:16:49
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Hallå i Vårvärmen!!

Jag fick besök idag av en SÄDESÄRLA!!

Skrubba bilen ni, men det gör jag nån gång i juni.

På återhörande?!

2008-04-17 @ 20:21:14
Postat av: inger

Lisbeth...?? ZZZZZ...???

2008-04-18 @ 10:19:36
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0