Kreativitet i förgängligt material...


Under natten till lördagen föll det 20 centimeter formbar snö. Till stor glädje för dom rara små liven. Vi gammel var väl måttligt roade men insåg att det var bäst att göra det bästa av den rådande situationen.
Redan klockan 9 var verksamheten i full gång. Diverse hjälpverktyg plockades fram vartefter behovet skapades. Plastbackar packades med kramsnö och staplades på varandra. Därefter formades kuberna med hjälp av knivar och spadar. Skaparlusten kände inga gränser.
Men säg den glädje som varar beständigt. Under lunckrasten rasade dom högsta pelarna ihop och så var kretiviteten som bortblåst eller borttinad...

Här skapas en Svampbob i snö....


Här är teamet samlat

Kommentarer
Postat av: Tuulikki

Det här är en mycket trevlig värdsdel med bra bilder och trevlig läsning.

Postat av: Inger

Tusen TACK, Tuulikki, speciellt kul att få beröm för en bildkonstnär.

2008-04-07 @ 21:52:07
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja, Inger. Du klarar dig. Vad vore livet utan IKEA?

2008-04-07 @ 22:29:36
URL: http://emst.blogg.se
Postat av: Stina Bitustöyl (Melin)

Hej Inger, jag brukar läsa din blogg från de djupa skogarna då och då. Vi har haft ca 10 grader varmt och sol i helgen, vi grillade korv på söndag och var ute i solen hela dagen. Vit och blåsippor har blommat färdigt, krokusarna är nästan klara, nu är det påskliljor och snart tulpaner. Många av de tidiga träden blommar. Otroligt att det är sån skillnad, det känns inte som så långt borta;)Ta med dig morsan och kom på besök till världens vackraste stad, Bergen!! Maj är den bästa månaden!!!! Kram

2008-04-07 @ 22:29:53
Postat av: Emma

Och, wow, vilka fina snöpelare ni gjort!:)

2008-04-07 @ 22:31:05
URL: http://emst.blogg.se
Postat av: Inger

Tack Emma och phuuu....
Stina, så kul att du läser och kommenterar. Du ska veta att jag ska bli norsk medborgare i mitt nästa liv. Jej elsker det landet..( ja inte kan jag norska inte..) och inte bara landet utan dess innevånare också...

2008-04-07 @ 22:37:16
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Inger

Tuullikki
alltså jag menar givetvis FRÅN en bildkonstnär, alltså DU. Får skylla på den sena timmen...

2008-04-07 @ 22:39:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: morsan

jag hakar direkt på det Lilla Stina sa. Du borde bli me till Bergen. Bli me är norska, fråga Matilda om du inte tror mig.
Kram Vivi-Ann

2008-04-09 @ 11:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0