Morgonrodnad

Ibland är det vackert och ibland är det mer än vackert.
I morse var det starka färger vid horisonten.
Det finns ju ett ordspråk som säger att morgonstund har guld i mun, och vad som egentligen menas med det vet jag inte. Antagligen syftar det på att den som är uppe i ottan och sliter aschlet av sig ska tjäna massor med kosing. Nu har jag ju aldrig fattat varför det ska vara präktigare att stiga upp i ottan för att jobba än lite senare. Vi är ju inte beroende av det naturliga ljuset längre,. Inte ens i Norrlångträsk. Skrev ju i ett tidigare inlägg att vi fick gatlyse för femtio år sedan.
Vad nu detta har med den vackra morgonrodnaden att göra har jag ingen aning om....där jag tar min morgonpromenad finns inget gatlyse, så där det trevligt med en upplyst himmel.

image30

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0