Hundväder

Det gamla talesättet ett riktigt hundväder stämmer ju inte idag men kom inte på någon annan rubrik!  Undrar hur talesättet har uppkommit? Kan det bero på att bara en hund ville vara ute om det var taskigt väder ....eller oavsett om det så regnar småspik, så nog måste man gå ut med hunden. Jag har då ingen aning, finns det någon som vet?
Idag var det riktigt hyfsat väder, ca.fyra minusgrader och en svag, knappt märkbar vind. Snön tynger fortfarande alla träd så det är vackert som ett vykort. Den lille voffsingen som jag passade idag visade sig vara både lydig och snäll.
Efter promenaden låg han snällt på soffan med ett  av barnbarnens mjukisdjur.



Kommentarer
Postat av: Annalena

..det här med bloggande är nytt för mig..o din är den första jag läser !!!!! kan ju tro att man är helt insnöad :-) ska bli kul o läsa om era äventyr i träsket.Våran vovve ligger även han mest på soffan, blir 10 år i mars så han är en gammal man.Kram/Annalena

2007-11-14 @ 18:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0