Gästabud

Igår var det kalas. Rolf, vår vänlige granne, firade sin 70 års dag med att bjuda släkt och vänner på ett riktigt kalas på Byske Gästgiveri. Vi skrattade och åt tillsammans i flera timmar. Under den tiden vräkte snön ner oavbrutet. Hoppas bara att alla kom välbehållna hem.
På hemvägen, när vi passerade orten som kallas Fällan, sprang en räv över vägen med något vitt i munnen som inte var snö. Nä en liten hare eller en ripa, som mig veterligen är den enda vita pippin vi har förutom svan... och det kan jag säga med bestämdhet, att en svan var det icke! Jag tror att det var en harpalt i vinterskrud som "gått i fällan". Så även Mickel Räv fick smörja kråset denna kväll. Dock tvivlar jag på att han haft lika roligt.

Mai-Britt och Rolf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0