Årets kortaste dag...

Fick höra att idag infaller årets kortaste dag! Det måste ju betyda att det vänder sakta men säkert. Ljuset återkommer!
Trots att dagen var så kort ( ännu kortare blev den för att jag sov längre än vanligt ) hann jag en tur till Byske för att hälsa på Svea. Med mig hade jag vår egentillverkade blodkorv. Förr var det en kär tradition att äta blod ( jul ) korv hos Svea. Nu får det bli tvärtom. Den fick faktiskt godkännt och det var ju tur eftersom det är hennes recept. Fast man kan aldrig vara riktigt säker på att det ska bli bra trots att man följer receptet till punkt och pricka, oftast blir den lite för hård och för lite salt...men nästa gång ska vi ha jättelös smet....
Det blev i alla fall en riktigt trevlig lunch hos Svea, hennes syster Signe tittade också in på en kopp.

Det ska vara riktigt och rikligt
med smör....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0