Molnet....

I går kväll när jag körde hem var det spöklikt ska jag säga!
Ett stort mörkt moln förmörkade himlen.
Den långa, långa raksträckan avslutades med en liten ljusstrimma, men annars var det mörkt.
Det mörka molnet....
Mina tankar flög raskt iväg till Stephen King. mannen som verkligen kan förmedla det kusliga.
Just nu läser jag hans bok: Liseys berättelse, och där finns det en hel del smått och gott ska jag säga er. Det är Bol och Blod bol, Innucker och smittigheter, ja det är ingen hejd på det oförklarliga.
Det var skönt att parkera utanför sin lilla röda stuga, låsa bilen och kliva in i tryggheten....men nog attans blev det en marddröm!




Den långa raksträckan slutar i ljusstrimman under molnet.....huga huga!
PS lägg märke till extraljusen längst ner i högra hörnet, det var så kusligt så jag klev aldrig ur bilen utan öppnade bara dörren, knäppte ett kort och gasade vidare...DS

Kommentarer
Postat av: Cici Lindgren

Vi la också märke till det där molnet, det såg verkligen hotfullt ut, har aldrig sett ett liknande var jag kommer ihåg. Men inget särskilt hände och sen glömde jag bort det.

2009-09-23 @ 22:46:38
Postat av: inger

Cici, läser du inte "Kingen"? Du som läser så mycket?

För det var precis ett sådant moln som kan dyka upp i hans böcker....Undrar om någon med bättre kamera, och mindre rädsla i sig, hann fånga det...

2009-09-24 @ 08:08:50
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack snällis! Men inte visste jag att ni kände Kerstin och Stig. Hur då?

2009-09-27 @ 23:30:38
URL: http://emst.blogg.se/
Postat av: Inger

Vi är kompisar genom Fiske&Camping-livet!

It´s a small world!

2009-09-28 @ 07:39:44
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0