Livet på landet....

Idag har vi fyllt dagen med diversearbete!
Ved har kapats, klyvts och staplats!
Krattor har förflyttat diverse löv och skräp!
Extraljus har monterats!
Trasmattor har skurats i såpa och "stompats"  eller " staupats" ( på bondska heter det nåt helt annat som vi varken kan uttala eller stava till....i alla fall använder man en stöt för att misshandla mattorna och för att skölja dom....ja ni som någon gång utfört dennna syssla vet vad jag pratar om!)
Träd och buskar har beskurits!
Och som om inte det var nog, vi har ätit och fikat och till och med hunnit ta våra behövliga mikropauser.....
Nu sänker sig mörkret och vi ska snart krypa upp i teve-soffan.....



Några rena mattor....


En hjälp-stompare.....

Kommentarer
Postat av: vee

Och du säger att jag speedar? Ha!

2009-09-16 @ 21:44:57
Postat av: Cici Lindgren

Vilken energi! Är vintern på väg, ska vi alla sätta fart nu, eller går det att vänta till nästa vecka?

2009-09-16 @ 23:14:02
Postat av: inger

Vee, ha ha nu var du rolig! Skillnaden är att vi är tre stycken på farmen!

Cici, det går att vänta ännu längre än kommer inte snön, har jag bestämt!!!

2009-09-17 @ 07:27:26
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Maria

Blev så fruktansvärt sugen på kålpudding när jag var förbi hos er! Kvällen till ära har jag lagat en klassisk kålpudding och GUUU så gott =) Funderar på att komma över och få mer bra mattips.

2009-09-17 @ 18:39:03
Postat av: inger

Vad trevligt! Det är bara att komma, ikväll kokar vi Trattkantarellsoppa som vi ska äta på lördag....

2009-09-17 @ 21:08:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

Jag kommer att återkomma. Behöver fokusera på annat. Jag kan maila dig istället. Du kanske vill vara med och läsa mitt romanprojekt fortlöpande?

Kram!

2009-09-18 @ 11:06:55
Postat av: Inger

Ja Vee vi hörs efter helgen, och jag vill väldigt gärna läsa...ha en bra helg!

2009-09-18 @ 14:43:20
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0