Händelserikt och tretti mil....

Den här helgen har verkligen varit händelserik.
Fredag morgon bjöd på frostiga rutor men sedan blev det riktigt fint väder på förmiddagen. Min "resa-till Piteå- kompis" och jag shoppade lite, men framförallt åt vi en superb lunch på Furuborg. Där serveras numera mat som sagt och det gamla hospitalet för sinnessvaga inrymmer nu lokala företag. Vi har varit här tidigare och jag tror att det blev omnämnt här på bloggen även då. Ja det blev till och med en liten text som jag tror ( snacka om att man är MINNESSVAG...) har presenterats på SkrivarSidan...
En snabb sväng till Träsket och Selet innan Polon styrdes mot Hjöggböle, denna gång med maken vid ratten.
I Hjöggböle hade Margaretha och Leif ordnat en avtackningsmiddag till Allan och Birger med fruar. Dessa bröder som varit grossister för allt vad en keramiker kan tänkas behöva i sin verksamhet. Dom har betytt väldigt mycket för alla krukmakare i bygden och även långt utanför länsgränsen. Det blev väldigt mycket prat om gamla tider och vi fick en riktig nostalgitripp....det var så att det började klia i lerfingrarna ska jag säga.
Mätta och belåtna ( ja jädrar vad jag smörjt kråset denna dag..) styrde vi åter mot Selet för att börja elda fram lite värme och förbereda för våra svampgästers ankomst morgonen efter.... men det blir nog en annan blogg!
Nu är jag hemma i Träsket igen och mätaren på Polon visar att jag förflyttat mig trettio mil i bil....



Bildbevis på is...

Nu är man här helt frivilligt....

Vallenbergarna i Maggans verkstad...

Värdparet bjöd på förrätten i keramikverkstaden
Ölen dracks ur lokalproducerade muggar...

Kommentarer
Postat av: Peter Eklund

Hej ! Vad trevligt ni ser ut att ha haft det i Polon ? ? ?... ja visst ja ! ni sålde ju Opeln till Erik.

Så n´Allan å n´Birger håller fortfarande på med lergrossisteriet... det låter tryggt... Sedan, ni fick ju en bra bild själva på "Vallenbergarna".



Ha det så gott / fra n´Peter

2009-09-20 @ 20:42:11
Postat av: inger

Tack Peter för snällorden. Det var en "avskedsföreställning" för Vallenbergarna som nu slutar som lergökar....

2009-09-20 @ 20:56:03
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Micke

Trevlig tur ser jag.



Kan du tänka dig, vi hade lite frost här nere natten mellan torsdag och fredag. Det var inte mycket, men ändå! :)

2009-09-21 @ 09:16:21
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: inger

Frost hos dej Micke DET kan man kalla (!) tidigt...

2009-09-21 @ 10:08:24
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0