Mesigt till max....

Ett enkelt konstaterande.
Att leverera ett bra foto genom fönstret klarar inte min lill-kamera av, eller har jag så smutsiga rutor???
Fast ni ser väl att det är två mumsande pippi bördisar!
En Parus major ( Talgoxe, vår största mesfågel) och en vanlig Hacke hackspett som smorde kråset.
Jag lämnade fåglarna och gick mot nya göromål.
Inspirerad av filmen som jag såg igår ( Flickan som lekte med elden )  tänkte jag att det skulle passa bra att elda upp rishögen bakom huset. Ingen vind att tala om och frost i backen.
Tro nu inte att jag lyckades att få fjutt på eländet, nä en fiseld som bara levererade rök. Hur mesigt som helst. Som sagt det är bara att konstatera att någon Lisbeth Salander är man inte.....


En "mesbild" och en "meseld"........

Kommentarer
Postat av: vivi-ann

Tror verkligen inte att det handlar om storleken där heller. Du är så snäll som tar hand om alla pippar i naturen. Vi har börjat fundera på en ny hund. Sorgeåret tar ändå aldrig slut.



Kram Vivi-Ann

2009-10-31 @ 22:37:06
Postat av: inger

Att mata småfåglar lär vara ett ålders tecken...och att sitta vid köksbordet och glo på dom!

En ny vovve???

2009-11-01 @ 10:04:47
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är svårt att få snygga bilder tagna genom ett fönster. Även om de är aldrig så nyputsade. Det är som om det blir nån spegling utan att man för den skull ser dubbelt. (Öhhh....)

2009-11-01 @ 10:08:27
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: inger

Ja visst är det så, men med Maltes kamera blir det minsann bra bilder....det kan ju ha med fotografen att göra också....fast jag vägrar tro det!

2009-11-01 @ 10:18:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0