Dödslut....

Igår gjorde vi ett besök på kyrkogården där mina föräldrar ligger begravda.
Vi planterade lite pensér, dom är ju frosttåliga och vackra.
Stenen tarvar lite reparationer upptäckte vi. Men det får nog anstå till hösten i samband med att vi ska räta upp stenen. Kåge kyrkogård ligger vackert i en skogsbacke men stenarna har lust att bli lite "luteliga".
Idag är vi dödsluta i kropparna efter ett par dagar med vedkapning....ikväll blir det garanterat en tidigkväll hos Segerstedts....

Min mors namn Inga-Lisa har tappat färgen liksom texten: minnet lever
Som sagt en reparation är nödvändig....

Kommentarer
Postat av: vivi-ann

Se så fint! Såg du till grannarna? Jag har förärat mor och far med en skål med penseér. Det är så enkelt med en skål för jag måste plocka bort innan kyrkorådet ska plantera. Hos mig är det stenförkylt. Saknar gutten och jäntan, men det får väl gå ändå...

Kram

2009-05-28 @ 12:59:24
Postat av: vee

Påminner mig om att jag ska åka till farmor och farfars grav inom snar framtid. Jag vill plantera röda och rosa blommor. Ha en trevlig pingst!

2009-05-29 @ 16:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0