URfånigt....

Så har vi då ställt om klockorna igen. Detta URfåniga påhitt. Låt det vara som vanligt är min åsikt.
Angående gårdagens manifestaton så hakade vi på.
 Vi släckte ner alla lampor. Ja vi tände faktiskt aldrig några, utan vi tände ljus allteftersom det mörknade. Men då "fuskade " vi och hade på teven så antagligen blev det hugget som stucket på elmätaren....
Inte är jag så säker på att det gör så stor nytta att vi släcker ner lite lampor i hushållen för en timme men jag tycker att det är bra om man börjar tänka lite till mans att inte slösa i onödan. Varför ska man ha lampor tända i rum som man inte vistas i? Och varför ska lampor brinna utomhus hela natten? Vi har i alla fall redan anammat en sparsam energilinje, mest på grund av de hutlösa priserna som våra kraftbolag tar ut. Å knappast gick dom back i går heller....

Vackrare än elbelysning....

Kommentarer
Postat av: vee

Fint med lyktor. När jag tänker efter så får jag för mig att jag inte är någon stearin-ljus-användare. Men jag tänder alltid i kandelabern eller kronan i matsalen. Har inte så många lyktor. Fint och rogivande.

2009-03-30 @ 12:27:06
Postat av: inger

Jag är storförbrukare av värmeljus. Tänder tre fyra lyktor varje kväll, men när vi har matgäster så tänder vi gärna kandelabern.

2009-03-30 @ 13:41:32
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0