Glesbygd.....

Nu känner jag mig som en äkta glesbygdsbo minsann!
När vi bor i stugan har bara kallvatten i kranen och ingen innetoa, tvättar oss gör vi i bastun som ligger längst ner i backen. Den mesta maten lagar vi över öppen eld, och självklart har vi ingen internet. Där har ni förklaringen till överskriften....det blir glest mellan nya inlägg här på bloggen under vår vistelse i skogen....Men vi mår bara fint!
Här kommer lite bilder på nyligen hända händelser....

Malte står i Byskeälven och vill få en lax.....

Danne har varit på fiskebesök....

"Avlastningsgruppen" har njutit av surströmming i stugan....

Midsommargolfen skedde med vinterjackan på...
I barnvagnen transporteras viktualierna.....

Fred koncentrerar sig!

Kommentarer
Postat av: vee

Thank God! Jag trodde ett tag att du gått och stervat av:) Glesbygd är när katten bara får en kull vart 4e år och det utan att man ger den p-piller!

2009-06-23 @ 14:47:10
Postat av: Micke

Jag är ju glad för mat, men surströmming har jag aldrig kunnat njuta av. Mamma envisas varje år med en surströmmingsfest.

2009-06-24 @ 10:38:34
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: inger

Vee, tur att man inte är katt då...

Micke, man ska lyda sin mor! Det är bara du ät!!!!

2009-06-25 @ 13:25:34
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vivi-ann

Du får inte klaga på värmen!! Det är så få dagar på året och då går vi ju alltid och längtar efter sol, sommar och värme. Ta fram en balja, ställ den i skuggan och sätt dej där.

KRAM

2009-06-29 @ 11:53:54
Postat av: inger

Vivi förlåt...jag ska lägga mig under en gran....å skämmas! Fast jag längtar till hösten i alla fall...så det så!

2009-06-30 @ 11:40:46
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0