Kallt...

Kylan svepte in över vår landsända häromdagen. Det blev till att damma av täckkappan med vargaskinnet på kapuschongen. Ja jag vet att man inte ska styra ut sig i djurskinn numera, men nu är det så att jag skaffade detta skinn på den tiden då det fortfarand var legitimt, ja till och med lite fint. ( Ah vilken lyrik...) Dessutom är ju den vargen redan död.
Faktiskt tänker jag jämt på det när jag bär detta plagg, tänk om man får en kniv i ryggen? Döm om min förvåning när en ung kvinna seglade in till Antons Teakwondoträning, igår kväll, iklädd en äkta persianpäls... Persian, hur vågar människan?
På grund av den kalla väderleken så blir det nog innelekar idag, eventuellt en liten utestund för att mata småfåglarna som håller på att äta oss ur huset, den tredje frösäcken inhandlades igår....


När det är kallt ute är det mysigt med en varm kram....

Kommentarer
Postat av: vee

Vilken häftig bild! Akvariefiskar som simmar i slush puppie.

2009-01-16 @ 12:10:15
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Eller också är dom stelfrysta och spetsade på en iskall altan i Träsket!

2009-01-16 @ 16:48:43
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0