Foton och vänner från förr....

Idag har vi lämnat skogen och sprungit på Staan.... Roligt var att "springa på"  Lill-Inger och hennes Kalle, från Kläppbacken. En glad bekanskap som har drygt femtio år på nacken. Man kan säga att hon är min allra första kompis. Innan henne minns jag bara att jag lekte med min storasyster. Men när vi flyttade till Kläppbacken till ett litet soldattorp så bodde Lill-Inger med storebror Alf och mor och far, tvärs över vägen. Hon blev Lill-Inger och jag kallades Sotar-Inger .... Nu bor hon med sin familj i deras egenhändigt byggda hus på nästan samma tomt .... visst är det lite märkligt hur livet kan forma sig. Hon berättade dessutom att hon är en trogen läsare till bloggen, så nu hoppas jag att hon har en kommentar att skriva, när hon till och med omnämns......


Pappa, Gun, mamma och jag
i Kåge 1951

Jag och Malte. Korten hade våra
söner rotat fram och gjort förstoringar av
som vi fick när vi fyllde 50 år!

Kerstin och Anton, då och nu i
nya ramar.....

Kommentarer
Postat av: Inger olsson

Tycker detsamma kul att träffa er en snabbis skulle vara kul att vi kanske tog oss tid till lite längre samkväm någon gång.Här sover alla än men jag är ingen morgonsovare tycker bättre om att läsa norran och data en stund på morgonkvisten. Häftigt med de gamla korten. I kväll ska vi och Alfers till Stellans det blir kul för det är inte så ofta man träffas och surrar och äter tillsammans

2009-01-31 @ 09:15:46
Postat av: Sotar-Inger

Tack snälla du för kommentaren! Det skulle vara jättetrevligt med en sladderkväll, ni är så välkommna!

Hälsa Alfers och Stellans....

2009-01-31 @ 10:32:46
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Peter

Att Malte är far till Erik råder det då ingen som helst tvekan om...

2009-02-04 @ 06:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0