Matfesten i Skellefteå....

För första gången har vi nu besökt den kritikerrosade matfesten som hålls på Nordanå i Skellefteå varje år. Det var trevligt  att mingla omkring på det vackra kulturområdet. Verkligen vackert ställe!
Om jag ska snacka om maten så kommer jag säkert att anses som väldigt gnällig och tråkig men jag kan inte låta bli.
varför ska det blandas Chili i nästan allt? Ostar, svampar och marmelader. Vi blev sugna på att smaka en svampsoppa som bestod av Trattkantarell, murklor och CHILI....gissa vad den smakade starkast av? ja inte var det svampen! Synd tycker då jag som anser att vi har bra smaker som kan få ta sin plats. Därmed inte sagt att vi inte ska välkomna smaker från andra kulturer, det ska vi, men inte i allt.
Vi köpte i alla fall lite grönsaker.....som jag hoppas smakar det dom utger sig för att vara. Kålrabbi, broccoli och rödbetor.



Chilifritt.....

Kommentarer
Postat av: vivi-ann

vi var också på matfesten och i mina ögon så var det precis som alla andra år. I torsdags var jag där med Pelle och vi åt en god oxfile med ugnspotatis och beasås för 85 kr. Riktigt gott! I går gick Olle och jag dit, slog på stort och käkade vildmarksbuffe. 175 bagis/skalle och vi kunde lika gärna ha ätit en bryta. Fisken var bra, men skaven torr och tråkig. Dessutom har ni käkat med trägaffel någon gång. Kanske bra för miljön men man får rysningar varje gång man tar en munsbit.

Kram från gnällkärringen

2009-08-31 @ 13:31:13
Postat av: Inger

Ja vi har ätit med dom där redskapen och det är inte kul.... Man gruvar sig för att stoppa in besticken i mun!

kanske ett bra bantningstips????

2009-08-31 @ 19:38:37
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Micke

Jag hade också chili i allt tidigare. Men som du säger man måste ta till vara de små nyanser som finns i smakerna och då kan chilin förstöra de nyanserna.



Lustigt med Nordanå, jag bor 3-4 km ifrån Nordanå. :)

2009-09-01 @ 09:21:23
URL: http://matvinhifi.blogspot.com
Postat av: Inger

Micke det är lustigt!!!

Då har du ju nära hit på visit, bara fyra mil. Kom på en kopp åtminstone!

2009-09-02 @ 06:50:17
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0