Ljugarbänkar.....

I samband med att jag börjat acklimatisera mig allt mer till min civilisation så har skrivarlusten åter tagit fart.
Lite märkligt kan man tycka eftersom sommarvistelsen nära naturen borde inspirera mera än den grå vardagen! Men kanske är det så att vardagslivet blir mindre grått med lite fantasi....???
Hur som hels så fungerar mina morgonpromenader på det vanliga sättet, tankarna sätter fart och nya texter formar sig i min skalle.
I stugan har det byggts två fina ljugarbänkar, där det har avhandlats diverse sanningar. kanske är det därför det inte blivit någon text om dom samtalen ännu. För lite ljug helt enkelt...



En riktigt lång Ljugarbäk som skapt för långa avhandlingar....


...och en kortare för lite småljug.....

Kommentarer
Postat av: vee

Jag har en ljugarbänk utanför stallet. Där sitter jag gärna och strechar ryggen, morgon som kväll. En hel del poesi har skapats där. Men du har sommaren att skriva om nu:)

2009-08-26 @ 22:46:28
Postat av: inger

Skrivandet flyter på riktigt bra,,,,två kortprosor sedan jag flyttat hem... snart vågar jag kanske greppa tag i romanprojektet igen som ligger och vilar till sig???

2009-08-27 @ 08:04:40
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Cici Lindgren

Såg på Egons blogg att du var på promenad till Fridhem i går. Om det var mellan klockan två och tre (em) så var det nog mina hundar som gläfste, för Sylvia och jag var på skogspromenad bortanför Fridhem. Dessutom, blåbären står som spön i backen nu!

2009-08-27 @ 16:20:47
Postat av: Inger

Cici, nä det var på morgonkvisten.....Tänk om det var en Mårdhund?

Ja blåbär finns det gott om på somliga ställen!

2009-08-27 @ 16:52:23
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0