Mossbelupen.....

Häromdagen gjorde vi en riktigt lång tur i skogen. Mossan var verkligen vackert grön och det fanns hur många fotomotiv som helst. Nu har vi icket en alltför bra kamera så bilderna gör inte verkligheten rättvisa. Frågan är om det inte måste bli en nyinvestering snart... Visserligen har Malte en riktigt fin systemkamera sedan tidigare men det känns som om en digital tingest ligger mer rätt i tiden....men då kommer vi till ännu en ny teknisk pryl att lära oss! Efter att ha kämpat med två nya telefoner igår kväll så är det inte alltför frestande. Malte satt nere i köket och använde ett torftigt vokabulär och jag var som ett eko på övervåningen. Usch så värdelös man är på nya prylar, men nog vore det trevligt med en kamera....
Tills dess får ni hålla till godo med bilder från vår Canon...
Mossiga stenar och murkna stammar, tagna av en riktigt mossbelupen kärring!


Kommentarer
Postat av: Christina Lindgren

Ja det är mycket vackert i naturen. Jag vet att du tog en bild av en mossig styrelsesuppleant i våras, men hon fastnade visst inte. Kanske dags ändå att investera i en ny teknisk pryl.

2008-10-28 @ 16:28:54
Postat av: inger

Hej Cici, jag minns bara att jag fotade en fräsch brud uppi backen, som blev jättefin på bild, problemet är ( som vanligt) att jag inte klarar att överföra bilden. Men imorgon ska Maria hit och vi ska jobba med hemsidan, så hav förtröstan.....

Kul att du tittade in på bloggen!

2008-10-28 @ 16:38:06
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: achris

På den tredje bilden väntade jag mej nästan ett troll á la John Bauers inklivande från vänster och med finurlig min.

Spännande bild(er)!

2008-10-28 @ 16:58:49
Postat av: inger

Achris...jag vill också se det som ett troll på väg in...men sanningen är nog att det är kondens, för jag gick varm i skogen som dröp av fukt...men det KAN ju ha varit ett andeväsen...eller väsen av min anddräkt....En ren tolkningsfråga!

2008-10-28 @ 17:51:25
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: vee

Mittenbilden ser ut som en undervattensbild från något urgammalt vrak. Fan, jag tycker Malte är ett sånt gulligt namn! Min heter Christer:)

2008-10-30 @ 20:22:15
URL: http://vee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0