Insikten....

Nobelpriset i litteratur 2008 gick till Jean-Marie Gustave Le Clezio!
En helt okänd människa för mig och jag undrar om jag  kommer minnas hans namn om ett tag? Hur som haver så måste jag nog prova läsa nåt av honom i alla fall, och som av en händelse ska vi till bibblan imorgon för att återlämna den hög med böcker som vi lånade för snart en månad sedan. Inte har jag hunnit läsa alla, vet inte vad som flyger i mig när jag kommer till ett bibliotek.
Först irrrar jag från hylla till hylla utan att kunna bestämma mig och sedan plockar jag famnen full. Allt vill jag låna.
Biografier ( guu så många intressanta liv det finns...)
Skönlitterära verk  ( tänk att kunna skriva så..)
Reseskildringar ( passar bra till en som inte själv vill förflytta kroppen)
Läroböcker ( oj så mycket jag har olärt...)
Kokböcker  ( mest Malte måste jag tillstå)
Många böcker blir det!
Måste inse att jag inte kommer att hinna läsa ALLT... och ändå vill jag själv tillföra världen ytterligare alster...Jer he klokt???

Många böcker finns det....

Kommentarer
Postat av: mats i träsket

kunskap är lätt bära har det sagts mig, kanske därför min kropp känns så tung då??

2008-10-10 @ 20:51:51
Postat av: inger

Men...nu fattar jag ingenting, vad är det för nedlåtande trams?

Du är en klok och rolig man i dina bästa år, så det så!!!!

2008-10-11 @ 09:53:49
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0