Brödbak....

Äntligen skulle det bli av! Alltså vi skulle baka i byns fina bagarstuga. Inte visste jag då vi bokade tid, att mitt ansikte ( vänstra halvan...) skulle leva rövare riktigt ordentligt. Tur nog så finns ju vår älskade granne Karin, duktig på det mesta och alltså även på brödbakning. Hon ställde ju givetvis upp. Man känner sig ju verkligen som en nybörjare när det var längesedan man bakade. Som med allting annat så är det övning ger färdighet som gäller. Förra gången Malte och jag bakade i bagarstugan så fick han magsjuka dagen efter.... vi vågade knappt bjuda på brödet....
Min plåga i munnen höll sig inom rimlig gräns och som sagt med god assistans så blev det både Bråttombröd och Hårdkaka.

En (g)räddande ängel....

Kommentarer
Postat av: vee

Lite fyllning på och du har gjort dig en Vesuvio! Ser ut som en flott pizzaugn i bagarstugen.

2008-10-09 @ 20:54:08
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: inger

Visst blir det toppengoda pizzor i en vedeldad ugn, men här gräddar min granne Karin, ett Bråttombröd som är en variant på Ljusugnsbröd.

2008-10-10 @ 08:37:06
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Sara Henriksson

Ooooh....! Bagarstugebrod!

Nu fick jag hemlangtan.

Bagarstugebrod rakt ur ugnen med Bregott.

Ojojoj.

2008-10-27 @ 16:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0