Uteserveringen....

Nu är också uteserverigen klar att använda för dom små flygande vännerna. Vår gode granne Sture har skänkt barrväxterna. Raggarslangen är på plats och talgbollarna hänger och slänger.
Dom första gästerna har redan varit på besök, till vår stora glädje.
Det är verkligen trevligt att sitta vid köksbordet och se på alla småfåglar, så nära. Inte tänker man då på att säckarna med fågelfrö både är tunga att släpa hem och dyra att köpa. Man ska i alla fall kolla var det är billigast att inhandla. Vi gjorde inte det och åkte på att betala ca. 140 kronor mer för vår säck än den gode grannen ovan. Tur att han skänkte barren.....

Kommentarer
Postat av: Iréne

Här där jag bor i Södertälje får vi till min stora sorg inte mata fåglarna. Jag har enda sedan liten älskat att sitta och titta på dom genom fönstret.



IMSE, du har lust och tid har du en utmaning i min blogg!

2008-11-07 @ 14:49:12
URL: http://www.poeten.se
Postat av: inger

Tack för din kommentar Irene.

Ja visst är det ett nöje att betrakra småfåglarna, men dom är ena skräpiga rackare så jag kan förstå förbudet....Men dom får väl flyga hit så ska jag bjuda på solrosfrön och talgbollar.

2008-11-07 @ 16:54:13
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0