Regnskog....

Regnet som faller gör att allt det gröna blir ännu grönare. Jag undrar om inte det skira blåbärsriset med sina begynnande blåbärsknoppar är som grönast just nu? Underbart vackert är det i alla fall när vi vandrar längs älven.
På en gammal trädstam fick jag syn på den största ticka som jag någonsin sett, jag uppskattar den till 20-25 cm. undrar vad den kan heta? Finns det någon som vet månne?
Bävern har också varit flitig fast bäverstammen minskades radikalt i höstas.
Dessutom blommar liljekonvaljen, ja inte är det konstigt att man njuter en sån här dag....

Blåbärsskogen.....

Kommentarer
Postat av: Ninna

Äntligen fick vi lite blöta här också. En åskskur med rejält ösregen underhöll mig under frukosten. Jag hoppas det kommer mera regn, det är åtminstone fortfarande grått.

2008-06-12 @ 10:26:27
URL: http://www.ninnasbokblogg.blogspot.com
Postat av: Vee

Imse! En sådan fin trollskog du har! Här hemma så avverkar de och gallrar så det blir aldrig sådär mysigt.

2008-06-13 @ 14:26:39
URL: http://vee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0