Halkiga skor och goda tofflor...

Nu har vädret ställt till det igen, denna vinter. Plussgraderna har förvandlat byavägen till en livsfarlig isgata. Men den inbyggda tjurskallen i oss tvingade på oss vandrardojorna och ut på  den dagliga promenaden. Efter en kilometer var vi visserligen svettiga men inte var det på grund av den hastighet som kropparna förflyttades, utan på grund av det spända läget. Skulle vi stå på benen eller näsan? Skulle lårbenshalsen klara dagens motion? Till slut gav vi upp och vände hem. Det får bli en cykeltur på vinden istället. Dötrist men man blir då svettig av ansträngning.
Till middag blev det kycklingsallad och nybakade Ciabatta. Det lär betyda toffla på italienska och det må jag då säga att det blev goda tofflor.



Goda tofflor.....

Kommentarer
Postat av: Annalena

Här är det isfritt + 7 grader !!! så nu växer gräset.
de "tofflorna" såg goda ut kan man få receptet månne ?
Mor o far läser också er blogg och hälsar att de tycker den är kul.Kram/Annalena

2008-01-16 @ 19:55:21
Postat av: Anna Segerstedt

JA ni hade då tur, själv klarade jag mig nästan hela dagen, med superhalkiga skor. När jag hade tagit på mig gympadojor och skulle ställa ut soptunnan och städa bort barnens leksaker ute då stöp jag. Slog knäet och armbågen.

2008-01-17 @ 09:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0