Tjära hem....

Idag har jag lämnat "kojan i skogen" och åkt buss till Umeå.
Ett par timmars undersökning och provtagning för att kanske få reda på varför jag får smärtattacker i ansiktet ibland. Det var sammanlagt tre kandidater och en läkare som har undersökt och gjort samma bedömning....Inga fel hittades som kan förklara varför...??? Men  en medicin, typ epelepsimedicin skrevs ut som lär ska hjälpa mot smärtorna, men utan att bota.
För att vara på den säkra sidan så ska jag även få en magnetröntgen på hjärnan men jag lovar...dom kommer inte att hitta nånting....
Trevligt var att Henrik och Johanna slöt upp så att vi kunde luncha tillsammans och så hann jag dricka en kopp kaffe i deras mysiga lägenhet. Jag måste säga att rummet fick ett helt annat stuk med vita väggar jämfört med dom gräsligt gröna som var innan. Även sovrummet blev snyggt!
När Malte hämtade mig på busstationen i Skellefteå för den sista transportsträckan så varnade han mig för att en viss doft av tjära numera fanns i vårt pörte... Man kan väl säga att det luktar väldigt mycket tjära.... Men skidorna är nu förberedda för vintern....Fast nästa år ska denna syssla göras utomhus det ska jag se till!

Johanna och Henrik i hemmets lugna vrå....

16.15 mot Staan och mitt tjära hem....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0