Före och efter....

Så kom då dagen då jag skämmer bort mig lite extra före julen. Jag har varit hos min favoritfrissa sedan en hel massa år, vet rent av inte hur många år som hon har pysslat om mig. Under några år sålde vi till och med vår keramik i hennes dåvarnade lokaler. Det pratade vi om idag och skrattade gott av alla tokigheter som hände då....en vansinnesfärd på Drängsmarksheden när vi letade efter gamla grenar och plockade mossa.....när vi var till Stockholm på Formexmässan....ja mycket roligt har vi gjort tillsammmans. Nu finns minnena och mitt grå hår som hon klipper med samma varliga hand som alltid. Det är min största lyx att gå till henne och bara sitta.... som tack för det  där lilla extra pysslet brukar hon få  lite hembakat julbröd. Å så blir vi båda nöjda!

Kalla Damen-torget när jag gick in....

Samma pläjs när jag kom ut...
Inte mycket julhandel att snacka om!

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej,



Jag svarade på min blogg på din fråga om text på bilderna, men jag klistrar in det här också så att du inte missar det. :)





Öppna bilden i CS2, välj textverktyget som finns i vänstra paletten symboliserad av ett "T". flytta cursorn till det tänkta övre vänstra hörnet på din textruta, tryck ner vänster knapp på musen och håll den nedtryck och dra samtidigt till höger så att du skapar din ruta. Välj sedan typsnitt längst uppe i rutan och välj storlek. Om du vill ha copyright före ditt namn och du använder dig av Windows så trycker du ner "ALT" och håller den nertryckt, sedan slår du på numlocken och 0169 och du får ditt copyright. Fyll på med ditt namn. Sedan kan du bara markera texten när du vill ändra den, det kan vara färg, typsnitt eller vad som önskas. Om du dubbelklickar på textlagret som bildats i högrasidan i CS2 så kan duvälja om du vill skugga, opacitet osv.



2008-12-20 @ 11:21:44
URL: http://matvinhifi.blogspot.com/
Postat av: vee

Var är bilderna från? Ska det inte vara en massa snö?

2008-12-20 @ 11:54:24
URL: http://vee.blogg.se/
Postat av: imse

Bilderna är tagna i Skellefteå den 18 december och det kan man nästan inte tro... men det är ju uppvärmda trottoarer nuförtiden.... hemma i byn tror jag nog att vi har en halvmeter snö....och inte en uppvärmd trottoar så långt ögat når, ja ingen trottoar heller för den delen!

2008-12-20 @ 17:28:45
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Ninna

Ja du Imse! Nu har jag läst både din anvisning och Mickes, och du sak veta att det finns en hel del uttryck som jag upplever som rena rama grekiskan.

CS2 t.ex. VAD är det?



Det blir till att experimentera sig ram. Inga problem med att sysselsätta sig under fritiden i alla fall

2009-01-04 @ 12:30:06
URL: http://ninnasbokblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0