Lingonröda tuvor....

Har hört eller möjligen läst att det skulle bli lite lingon i år...??? Inte stämmer det då i våra skogar, här lyser det rött överallt. Med ett visst inslag av rosa... det vill säga att dom inte är riktigt, riktigt mogna än. Man får bara hoppas att inte "kart-plockarna" hinner hit och länsa.
Förutom lingon så är det rätt mycket svamp i markerna, kanske inte så mycket Karl johan som vi önskar men ändå...
Efter skogspromenaden blev maken sittande i flera timmar för att rensa svamp och sedan lagade han en "Spätta Polinac" egentligen ska det vara spätta som sagt, men han tog flundra för det fanns i frysen. Å så ska det vara champinjoner men det blev Tegelsopp och Aspsopp. Mycket delikat må jag säga.
Man kan ha det sämre minsann!


Kommentarer
Postat av: annalena

...Spätta Polinac minns den ännu till förrätt tror ja vi hade köttfärsfylld aubergine!! ja tror året va 1987 i februari. Malte änvände tumstocken för att verkligen se att det blev rätt när vi skulle reducera såsen...

vilken flash back! /Kram Annalena

2008-08-24 @ 19:28:06
Postat av: Maud

Äntligen fick jag tid att spana in din blogg Inger

Trevligt och mysigt ser ni ut att ha det.

Anton och Kerstin var så söta i sina badponchos.

Fortsätt på den inslagna vägen.

Storfiskare och allt vad ni håller på med.

Hälsningar Maud

2008-08-24 @ 21:20:12
Postat av: Inger

Kära kusin, vad du minns... jag hade glömt förrätten, men ditt danska bröd ( med mycket inkavlat smör) minns jag!

Tack Maude för vänliga ord och grattis till 30-års festen!

2008-08-25 @ 08:46:36
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Marie Tegnér

Det låter så härligt att kunna hämta maten i skogen - svårt när man bor i Stockholm...

Tack för ditt tips på min blogg om inte bilen under milen, superbra, det köper jag!

/Marie

2008-08-25 @ 11:33:08
URL: http://viktcoachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0