Skrock och skrönor...

Första april och allt är tillåtet, nästan i alla fall. Man får inte skapa skämt som skadar andra.
Årets skämt i Norran var bra, att skämta om att inte få skämta...jättekul tycker jag.
Så är det här med skrönor som är en typ av tillåten lögn som det är tillåtet att sprida vidare. Det tycker jag är konstigt egentligen, för det kan ju skada andra.
Men nu är det som det är och det gäller att hålla sig skärp och skilja agnarna från vetet...vad är sant och vad är lögn?
idag är det kanske bäst att isolera sig......
Undrar om det bor nått trolltyg i dessa små snötäckta hus?

Här bor det tomtar och troll.
Å  det är alldeles sant!

Kommentarer
Postat av: Mats

Jo du Inger, idag är det bara hålla i hatten. Tur man inte lurat så många genom åren så att det skapat nån revanchlusta. Riktigt taskig var jag när jag lurade min mor att sommarkåken rasat ihop. jag ångrar mig än.... men så snabbt har nog aldrig mor varit i fönstret.

2008-04-01 @ 11:01:59
Postat av: inger

Ja du Mats det var inte snällt. Men minns jag rätt om din mor så blev du nog snabbt förlåten, och kanske för mer busstreck än det där....??

2008-04-01 @ 11:18:58
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja det är klart att ett recept på fisksås vore välkommet. Alla tips som kan förnya matlagning kan behövas. Man blir så evinnerligt less på sin egen mat :)

2008-04-01 @ 21:57:38
URL: http://emst.blogg.se
Postat av: Emma

Tack och bock! :)

2008-04-02 @ 12:58:47
URL: http://emst.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0